söndag 6 april 2008

Märker att jag inte varit så flitig i mitt bloggande som jag hade trott att jag skulle bli men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sej. Jag håller helt med Raskens Ida som alltid på klingade småländska sa: "En sa allrri räkna ut nåt i förväg!"

Jag har t.ex. just mist jobbet och det var verkligen mitt drömjobb också. Nedskärningar. Money talk and this girl walks...Faktum är att det suger så in i helvete fett så jag håller på att tappa livslusten alldeles. Tänker att det skulle vara rätt skönt om man blev riktigt tokig så man måste bli omhändertagen ett tag men sånt där kan man nog inte tvinga fram och jag är inget bra på att fejka heller. Tänk om nån bara klev in i ens liv och sa: Vad kan jag göra för dej? Jo till att börja med låt mej få en time-out då alla räkningar blir betalda utan att jag är piskad till att ta en massa hemska springvikariat. Sedan vill jag ha tillbaka mitt drömjobb när höstterminen börjar och då som en fast anställning! Sen kan du väl skicka över ett team som storstädar och fixar till mitt hem lite. Nya tapeter, nytt golv i köket, bär ut den gamla fula soffan och lite annat sånt där praktiskt. Kunde man sedan få ett par veckors semester i Italien, möta våren i Venedig typ, så vore det inte heller helt fel...

Jaja...drömma kostar ju inget! Kanske lyckas jag kavla upp ärmarna och fixxa allt detdär själv men det kommer inte att hända i det närmaste rappet för just nu har apatin ett stadigt grepp om mitt liv och av alla måsten blir nog bara piskan att dra hem en lön kvar...

Peace out!

Inga kommentarer: